Feeds:
Wpisy
Komentarze

Archive for the ‘Udaipur’ Category

Udaipur

Z jaskin z Ajanty, autobusem jade do miejscowosci Jalgaon, skad mam pociag do Ahmedabad. Autobus, mimo, ze wypelniony na maksa, zabiera mnie z przystanku. Stoje na schodach, scisnieta z dwoma plecakami. Wszystkie miejsca zajete to malo powiedziane. Na kazdym co najmniej trzy osoby, podloga wypelniona, dzieci siedza pod siedzeniami.  Mili ludzie jednak ustepuje mi skrawek podlogi i tym samym dwie godziny spedzam w milym towarzystwie, ktore sobie rozmawia w hindi, co rusz wskazujac glowami na mnie. Taki los bialej w autobusie;-) Po dwoch godzinach w totalnych podskokach dojezdzam do Jalgaonu. Czekam tu tylko kilka godzin na pociag. Oczywiscie jest opozniony dwie godziny. Gdy w koncu wsiadam, okazuje sie, ze moja prycza jest okupowana. Po chwili jednak robi sie rwetes i niezadowolona pani ustepuje mi moje nalezne loze. Po 10 godzinach jestem w Ahmedabadzie. Musze podjac decyzje, zostaje tu na noc, czy jade dalej do Udaipuru. Decyzje pozostawiam losowi, bedzie autobus to jade, nie – to zostaje. No i jest, czeka na mnie jakby. Szybko kupuje wode i mandarynki na droge i juz odjezdzam autobusem luksusowym do Udaipuru. Luksus polega na tym, ze siedzenia sa odseparowane i jest telewizor! Mimo totalnego zmeczenia, podroz mija mi przyjemnie. Na obowiazkowym przystanku w polowie drogi, jakis mily pan kupuje mi herbatke, a kierowca czestuje przysmakiem cebulowym. Piec godzin mija niczym mrugniecie okiem i poznym wieczorem melduje sie w Udaipur City.

Udaipur w stanie Rajasthan to miasto uznawane za naromantyczniejsze w Indiach. Polozony nad jeziorem Pichola, otoczony wzgorzami, zacheca do spedzenia tu kilku dni.  Jest tu duzo spokojniej niz w innych indyjskich miastach, co daje mi okazje do wytchnienia po tygodniowej podrozy. Przez caly moj pobyt nad miastem unosi sie mgla, dzieki czemu widocznoscjest mocno ograniczona i panorama miasta z Palacu Miejskiego nie oszalamia. Ale i tak jest przyjemnie wolno spacerowac uliczkami i ogladac krowy, ktorych tutaj naprawdę dużo.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Udaipur, 31 Grudzien 2012 – 02 Styczen 2013

Reklamy

Read Full Post »